Blogia
El weblog de L'ESCURÇÓ NEGRE

Els orígens de l'Escurçó Negre

Els orígens de l'Escurçó Negre El cínic, àcid, mesquí i punyent Escurçó Negre, sens dubte el meu personatge de ficció preferit, sorgeix de la brillant ment del còmic anglès Rowan Atkinson, altrament conegut com a Mr. Bean, i els seus orígens es remunten allà per l'any 1983. Edmund Blackadder, personatge encarnat per Atkinson, és el fill bastard del fictici rei Ricard IV, que a la sèrie és coronat com a tal després de la batalla de Bosworth Field l'any 1485. Si en la realitat va ser Enric VII Tudor qui va guanyar la batalla, posant així fi a la Guerra de les Dues Roses entre els Lancaster i els York, en la ficció és Ricard IV qui accedeix al tron degut a un cúmul de casualitats provocades per qui us imagineu, cosa que s'explica en el primer capítol de la nissaga. Amb tot, els esforços de l'Escurçó se centren en derrocar el seu pare per aconseguir la màxima quota de poder, ja que com a fill només disposa de l'ostentós títol de supervisor dels vàters reials. Bé, ara ja sabeu qui és el pseudònim sota el que m'amago. Si voleu saber més us recomano mirar els capítols.

3 comentarios

JB -

Ei Ubach. Aprofito el rotllo del Singla per dir-te que m'agrada molt Blackadder, que tot just estic descobrint. També sóc gran fan de Monty Python, Fawlty Towers, The Young Ones, 'Alo 'Alo!, Benny Hill, etc. Salut!

Matias -

Eiiii "Deivid". Bueno, por fin le he podido echar un vistazo al weblog. Tiene muy buena pinta, y me pregunto lo mismo que Marta: ¿de dónde coj... digoooo, de donde demonios sacas el tiempo? Porque yo también voy de culo. Ah por cierto, tengo tus cintas de L'Escurçó, jejeje. Algún día te las devolveré. Saludos.

Marta Benito Sas -

Ei!! David, mira q tens temps lliure per escriure tantes coses, jo vaig tant de cul q nomes puc dedicar uns minutets a agrair-te q per fi hi hagi una web amb cara i ulls però no m'agrada q ningu es digni a fer un comentari de l'escurçó negre, serie exemplar i extraordinaria on les hi hagi. Aconsello veure-la en versió original guanya moltissim. Apa petons!